fredag 20 november 2009

En trasig mamma idag

Idag är ingen bra dag
jag är bara ledsen
Tårarna bara hänger i ögonvrån hela tiden.
Så fort någon ringer eller jag bara sitter o tänker så svämmar det över.
Dottern och jag bråkade igår igen.
Hon struntar i skolan och jag kan ingenting göra.
Hon hatar läraren så de två ämnen hon har med honom går åt skogen.
Fysiken har hon inte gjort någonting åt på hela terminen, så det är två prov hon inte gjort där.
Matten ligger hon efter i, så det är väl ett prov hon inte fått godkänt där då.
Men vad gör hon då?
Jo, hon sätter sig vid datorn eller tv:n hela kvällen, ska inte äta för jag lagar bara äcklig mat, ska bara vara otrevlig o skita i allting.
När jag säger åt henne att börja med skolan tycker hon att jag inte har med det att göra.
Nähä...vem ska då engagera sig?
Ska jag bara låta henne sitta där o titta på tv?
Hon tycker inte att det gör någonting att hon inte får godkänt i skolan.
Jag blir helt matt.
Jag var så ledsen igårkväll så det formligen svämmade över.
Precis då kom en av mina bästa väninnor hit.
Jag försökte hålla igen men såklart märkte hon att jag inte var så glad.
Det resulterade i att hon, jag och dottern satt och pratade....
ganska intensivt.... och grät omvartannat.
Vi säger båda massor med dumma saker.
Det slutade i allafall med att dottern skrev ner på ett papper att
när hon kommer hem från skolan ska hon:
gå ut med hunden,
vila en stund (vila är inte tv eller datorn),
göra skolarbete,
SEN
är det ok att sitta vid datorn eller tv.
Detta ska vi testa till 30/11.
Idag har jag unnat mig lite nya blommor till köksfönstret så det ska jag fixa iordning nu.
Hoppas det kan få mig på lite bättre humör.
En trasig rosa mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar