torsdag 26 november 2009

Jag ska inte lägga mig i dotterns liv!

Kan inte förstå?
Dottern tar inte ansvar för någonting.
Hon är ju ändå 14 år!
Ska hon inte klara av att ställa klockan på rätt tid, komma upp på morgonen och komma i tid till skolan då?
Det kunde jag när jag var 14....
Hon säger att jag inte ska lägga mig i hennes liv?
Idag vaknade jag med ett ryck när hon for in i sovrummet mitt,
hon tar ingen hänsyn alls, bara gapar rätt ut!
Kan du skutsa mig till skolan?
Nej, det kan jag inte. Sen sa jag: Du får väl kliva upp i tid så du hinner gå!
Meh... Jag har faktiskt ätit frukost, så jag inte ska vara hungrig hela jävla dan.... och det hade jag faktiskt inte planerat!!!!
Nähä... Tänkte jag då? Är det mitt fel eller? Frukost är väl självklart?
Igår var ju också en rolig dag. Då kom hon hem från skolan, satte sig och läste i skolböckerna precis som vi bestämt. Jag tänkte att idag blir det bra! Sen ringde en kompis och frågade om hon vill komma. Jag sa att då fick hon ta med sig fysikboken dit så hon kunde få hjälp att förstå. Hon sa att jag skulle ringa när jag ville få hem henne. Jag sa att du är stor nog att ta det ansvaret själv. 22.20 kom hon hem! Är det att ta ansvar? Tror du att hon tittat i fysikboken då? Neeeeej, såklart blev inte det gjort för kompisen skulle ju på karate och då blev det inte tid för någonting så tråkigt som fysik.
Jag kan inte förstå hur jag ska få henne till insikt.
Hon tycker inte jag ska lägga mig i. Men när jag ser att det barkar åt skogen...
Vad ska jag göra????
En orolig rosa mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar